Missing plane och mer av Singapore

2014-03-12
14:21:06
Har kommit av mig lite med bloggandet efter att MH370 försvann.. Jag kan inte sluta tänka på alla passagerare och anhöriga, jag hoppas att de mot alla odds  fortfarande mår bra och de hittar dom snart. Jag kan inte förstå hur ett sånt stor plan bara kan försvinna som om de aldrig fanns nästan.. Vi flög också med Malaysia Airlines till och från Kuala Lumpur bara dagarna innan det hände..
Men vi hade iaf det superbra i Singapore! Just nu befinner vi oss i Bali. Planen var egentligen att åka upp över Malaysia, men de varnar konstant för dengue epidmi i landet och flera dödsfall så känns så där, får se om vi stannar till i Kuala Lumpur sen. Här kommer bilder från de senaste dagarna i Singapore :)



Bilden talar för sig själv, självklart var vi tvungen att besöka världens högsta snurrande utsiktshjul?:P



Lite för högt för min smak men väl uppe var det en häftig utiskt över hela landet!


Efter åkturen tog vi en promenad till Gardens by the Bay. Vägen dit var nästan lika häftig som trädgården själv :)



Gardens by the Bay till höger om mig och Singapore Flyer till vänster


Gardens by the Bay



Vattenfallet inne vid Gardens by the Bay


Mörkt ute och trädgården bjuder på ljusshow


Alla städer är så fina på kvällen, här är vi på väg hem till hotellet igen. Bakom mig är Art Museum och Marina Bay


Marina Bay är ett lyxhotell med en stor pool på hela taket, tyvärr var man tvungen att vara hotellgäst för att få bada där!


Vi hängde en del på en spelhall och lirade Street fighter och...


Tekken, haha! :) 



Sentosa Island, Gustav framför Merlion



Köpte några åk i linbanan för att åka "kälke" med hjul på ner (finns verkligen hur mkt som helst att göra på denna ö, är även här Universal Studios ligger)


Redo för att välja mellan två olika banor ner! 




Vi gick till Singapores sydligaste punkt på Sentosa Island


Utsikt från sydligaste punkten, de hade byggt upp en Palawan beach på området också


Det va allt för den här gången!

Ha'de

Kommentarer
Helena säger:

Snacka om dodging the bullet... igen. Tänk lixom att först skulle ni typ ha vart där på filippinerna egentligen, när det där hemska hände å nu åkte ni me samma bolag bara nån dag innan. Huvva, kom hem me er haha <3 puss smulis!

Svar: Sant Helena! :/ Jaa lite hemlängtan har man, meeen stannar gärna ett tag till samtidigt också. Sjukt osugen att sätta mig i ett plan nu :( puss vännen <3
Diana Ljungberg

2014-03-13 | 10:29:24
Bloggadress: http://luzzis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback