Dag 75

2014-04-16
14:21:00
Efter 7 olika länder och fantastiska platser börjar denna resa nå sitt slut. På måndag börjar vi åka hem mot Sverige igen, blir ett stopp i Bangkok, Peking, Stockholm och Östersund innan jag är framme i Funäsdalen.. Är lite ångestladdat att resan börjar ta slut, samtidigt som jag också längtar efter att flytta till Östersund och påbörja en ny spännande tid där. Tror det här blir sista uppdateringen på bloggen från den här resan.
 
Senaste dagarna har gått i festens tecken! Vi har firat Thailänskt nyår, Songkran ! En stor vattenfestival där man med vattenpistoler och hinkar i princip dränker allt och alla med vatten som man ser och önskar de ett gott nytt år. Flera kilometer långt vattenkrig, alla åldrar och alla tycker det är lika kul! Haha, en av de roligaste dagarna på hela resan om jag får säga :)
 
 
Gustav har laddat upp med vattengevär!
 
 
 
 
Flög vatten överallt :)
 
 
I förrgår fortsatte festen men på Koh Phangan med Full Moon Party! Herregud vad mycket folk och så galet varmt det var på grund av det. Det var verkligen en riktigt röjarfest, de va kul, men inte alls lika kul som Songkran.
 
 
Äre här de är party? ;)
 
 
 
En av många eld-attraktioner, här var det en ring av eld man skulle hoppa igenom. En del brände sig riktigt illa men var för packad för att bry sig i det. Mindre kul dagen efter kan jag tänka mig :P
 
 
Fôlkit
 
 
 
Vi har haft lite otur med vädret de senaste dagarna med mycket regn. Så idag gick vi på en indisk matlagningskurs, vi lagade mat i 4 timmar och har ätit så vi nästan spruckit. Kocken trodde inte på att ge oss några recept utan vi skulle lära oss och förstå kryddornas innebörd och det skulle stanna med oss resten av livet, vi försökte anteckna så mycket som möjligt och även filma lite. Får öva några ggr hemma innan vi bjuder nån på nått tror jag ;)
 
 
Redo att lära!
 
 
 
Nu ska vi njuta av våra sista dagar här på Koh Samui, tack till alla som jynat in här och följt oss på resan :)
 
Ha´de!
 
 

Kommentarer
Challan säger:

Spännande nya livet i Östersund väntar kuligt åt er :) syns snart hoppas jag Goa syster!

Svar: Ja det är spännande :) ja kommer gå fort tills vi ska till Turkiet nu :) saknar dig!
Diana Ljungberg

2014-04-23 | 14:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback