There is no place like London, som Sweeney Todd skulle ha sagt ;)

2013-04-29
00:15:00
 Nu är jag och Gustav äntligen i London! Vilken mysig stad, ja blev stormförtjust direkt :) Synd dock att man åkte på dunderförkylning och inte alls känner sig så pigg som man hade önskat, och Gustav har också lyckats blivit sjuk nu igen! Han som låg däckad en hel vecka för 2 veckor sedan! Galet! Men men, vi har inte tid att ligga på hotellrummet, utan ipren och halstabletter så håller vi oss igång ;)

Första dagen kom vi inte fram förrän runt kl. 23 men vi va så hungriga så vi stack ut å åt en bit mat då, så skönt att ställen är öppna och fortfarande serverar mat den tiden! Sedan installerade vi oss på Tavistock Hotell som ligger vid Russel square och somnade gott.

Igår gick vi på Madam tussauds och jag fotograferades vid massa kändisar! Den ända jag lyckades få Gustav att vara med på bild med var Justin Bieber :D hahaha. Den roligaste att se tyckte ju jag så klart va Beyonce! Fy fan vilken kvinna! Längar till 29 Maj, då är det hon å jag i globen!! hehe.

 
Beyonce, Princess Diana, Justin Bieber, One Direction, Robert Pattinson & Taylor Lautner


Det var väldigt kul på tussauds, det var så mycket mer än bara vaxdockor, fick åka i en billiknande vagn som tog en tillbaka i Londons histora, spirits of London tror jag det hette om jag inte minns fel ;) Det visades även 4D bio, blev livrädd å skrek precis som på tekniska museet förra veckan! Men räddas blev jag nog på avdelningen där det var som en serial killer runda, Scream hette det, de va ungefär som spökhuset på Liseberg! Dom slängde sig framför en och vifta i nyllet så man höll på att gå av! De värsta är ju att de ser vilka som är rädd så de går på dem, för Gustav som var bakom mig kunde skratta och njuta av rundturen :P De va en som sa Blondie åt mig, men ja våga inte jyna! haha.

Sen var vi sugna på lite shopping så vi drog in till Oxford Street och där fastna jag inne på Victorias Secret, vilken cool butik! Jag köpte massa lukta gott grejjer, är så svag för sånt! krämer å parfymer, de kan man aldrig ha för mycket av! Man fick välja 5 produkter för ca 300kr och sen köpte jag 5 par trosor för ca 200kr. Det fanns så mycket roliga tryck och mönster att välja mellan. Längst upp i affären var det jättefina toaletter och typ chillrum, va som ett lyxhotell, gratis parfym och värd där man tvätta händerna. perfekt gratis toalett om man är ute och shoppar  :)

 
Inne på Victorias Secret
 
 
 

Efter lite shopping han vi även med att kolla in Buckingham Palace :)
 
 


Idag åkte vi till Stamford bridge som är Chelseas hemmaarena för att se om det fanns kvar några fotbollsbiljetter, men det var som vi misstänkt slutsålt för länge sedan. Fanns några för ca 4000kr, men de kändes lite väl dyrt :P Så vi drog vidare till Hyde park för att strosa omkring och äta glass.
 
 
Hyde Park
 


Sen stack vi till Camden markets, wow vilket ställe! Där skulle man kunna tillbringa flera dagar för att bara titta i alla marknadsstånd och shoppa!! Supermysig och annorlunda miljö om man jämför med hemma i Sverige.

 
Camden Market
 
 

Drog förbi Kings Cross station, platform 9 3/4 för att se vart Harry Potter tar Hogwarts express ifrån :)
 
 
Vänta på mig Harry ;)
 
 

Kvällen avslutade vi med tvårätters middag i en mysig restaurang i närheten av Picadilly circus !
 

Picadilly Circus
 
 

Nu orkar inte vi sjuklingar nå mer ;) Så blir en chillkväll på hotellet med ett gött varmt bad ! Underbart med badkar, saknar att ha det hemma.

PS. Blev kallad för fucking cunt av en uteliggare idag för att ja inte gav han nå pengar! haha, va inte riktigt beredd på den kommentaren, men det är ju bara att skratta åt det ;P haha.

 
Hörs Hej!

Kommentarer
Luzen säger:

Alltså den där Harry-bilden må ju va nya profilbilden Dejana :-p. Så cool å snygg hatt på en snygg tjej :) <3 fy fan va mysigt! vill oxå till london!!!!!

Svar:
Diana Ljungberg

2013-04-29 | 15:09:32
Bloggadress: http://luzzis.se
yvonne säger:

Hello ser ut som ni har det toppenbra, krya på er shoppa lugnt kramisar från Thorbygget

2013-04-29 | 20:53:25
Bloggadress: http://jynarn.blogg.se
Yvonne säger:

Ser super trevligt ut shoppa lugnt :-)kramisar från Thorbygget (vill oxå till London)

Svar: Jaa de va himla gött! Å shoppingen va fantastisk :) sov gott! Kram
Diana Ljungberg

2013-04-30 | 16:10:20
Bloggadress: http://jynarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback